Kitap Önerileri #1


Merhabalar! Uzuuun bir aradan sonra yeni yazıyla karşınızdayım. Okul açıldığından beri doğru dürüst elime kitap alamadığımdan ötürü kitap yorumu giremiyorum maalesef. Bende bu bana neden engel olsun ki? dedim ve sizlerle bu yazımda çok sevdiğim ve okumanızı önerdiğim kitapları paylaşayım istedim. Önerilerim klasik-popüler karışık olacak. Umarım aralarında sizlerin de severek okuduğu veya okuyacağı kitaplar olur. O halde ilk kitaptan başlayalım.



İlk önerim; benden her öneri istendiğinde beynimde yankı yapan Ayfer Tunç’un Suzan Defter kitabı. Kitabı okuyalı epey bir zaman olmasına rağmen hala beynimin bir köşesinde kendini hatırlatıp durur. Ayfer Tunç, akıcı bir dil kullanmasının yanı sıra kitapta ilginç bir teknik de kullanmış. Kitap günlük tarzı bir kadın ve erkeğin günlükleri gibi fakat tam günlük de diyemeyiz. Bu iki karakterimizin yolları bir müddet sonra kesişiyor tahmin edileceği üzere. 

Kitabın tasarımı ise kitabın sağ bölümleri tamamen bayan karaktere aitken sol bölümleri de erkek karaktere ait. (sağ sol değişik olabilir tam düzenini şuan hatırlayamadım.) Oldukça değişik bir teknik değil mi? Henüz okumayanlar için gözüm kapalı tavsiye edeceğim bir romandı.


Eğlenmek isteyen arkadaşlarım bir adım öne çıkabilir mi? Onlar için şahane bir öneri. Külkedisi’nin Zayıflama Hikayesi, Aylem Güngördü’nün oldukça eğlenceli ve akıcı bir kitabı. Kitapta kilolu birinin zayıflama hikayesini anlatıyor. Şahsen okurken ben çok fena gaza gelip zayıflama isteğine kapılmış daha sonra da kitabı okurken ne bulduysan ye kafasına büründüm. Tabi zayıflama isteği bir yere kadar yani anlayacağınız :D Kitabın bazı klişe kısımları olsa da oldukça eğlenceli bir kitaptı. 


Ben öneri yaparım da şiir kitabı eksik olur mu? Olmaz! Didem Madak benim biraz geç tanıştığım ama şiirlerini oldukça sevdiğim bir yazar. Yakın zamanda vefat ettiği için şiirleri bizler açısından daha bir anlaşılır. Özellikle Ah'lar Ağacı kitabı açık ara favori kitabım olmakla birlikte kesinlikle okunması gereken de bir kitap. Didem Madak'ın eşsiz benzetmeleri ve düşsel farklılığı bir solukta içine çekiyor sizi. Şiir kitabı bir oturuşta bitirilmez sindirilmesi gerekir ama Ah'lar Ağacı'nın tadı bir başkaydı. Hani bir oturuşta bitir yeridir yani o kadar diyorum.

(Fotoğraf Mor Düşler Kitaplığı 'na aittir. )

Normalde pek polisiye okumayan ben söz konusu Ayla Koca olunca gözüm kapalı okuyorum. Çünkü sadece kitapta cinayet odaklı bir anlatım yok. Toplumsal mesajlar da yer aldığından ötürü ayrı bir zevk alıyorum okurken. İlk kitabı Kayıp Ruh Yitik Beden'i hem korkarak hem de büyük bir haz alarak okuduktan sonra dedim ki evet ya ben bu tarz polisiye seviyorum. Sonrada Kayıp Kurban'da aynı hazzı alınca benim için gözüm kapalı okurum dediğim yazarlardan oldu. Kitap hakkında detaylı yorumumu okumak isterseniz;



Sabahattin Ali deyince bir akan sular duruyor bende. Çok çok öyle hayranı olmamakla birlikte yazdıklarından çok etkilenmişimdir. Bu kitabı okuyana kadar Sabahattin Ali'yi tanıyıp anladığımı sanıyordum ki okuduktan sonra hiç de öyle olmadığını anladım. Yeşil Mürekkep, Sabahattin ALİ'nin bilinçaltı, hayatı ve daha bir sürü şey. Buraya bir sürü övgü sıralayabilirim ama uzatıp sizi de sıkmak istemiyorum. Kitap hakkında detaylı düşüncemi merak edenler için:


Bu kitap hakkında kafamdan o kadar çok şey geçiyor ki. Kitap beni okurken çok büyük dehşete düşürüp Kafka'nın bahsettiği bir kitap kafanıza balyoz vurulmuş etkisi yapmıyorsa ne işe yarar sözünün yankı bulmasına sebep olmakla birlikte ağır bir balyoz indiren kitaplardan biri. Kitap distopya olduğundan ötürü beynimin yanmasına neden oldu. Yazar anlatmak istediği şeyi öyle güzel kaleme almış ki aradan aylar geçse bile beynimizdeki etkisi ilk bitirdiğimiz andaki gibi. Benim için en azından böyle oldu. Kitabı okuyali 3 sene olmasına rağmen hala olay örgüsü beynimde taptaze bir şekilde duruyor. İşin diğer bir kısmı ise yazarın anlattıklarının belirli bir kısmı günümüzde yavaş yavaş olmaya başladığından ötürü üzücü. Ben kafamı yoran bir kitap istiyorum, etkisi büyük olmalı derseniz size büyük bir tavsiye ile öneririm.


Son olarak da romantik komedi tarzda bir kitap önerisi yapıp önerilerimi sonlandırayım. Bu yıl açık ara okuduğum en iyi romantik komedilerden biri Tadımlık Aşk'tı. İlknur Birdal genel olarak romantik-dram yazan bir yazar fakat şunu söyleyebilirim ki romantik komedide de en az romantik-dramda olduğu kadar başarılı. Kitabı okurken yüzünüzde kocaman bir tebessüm oluyor. Kafa dağıtmak için birebir. Kitap hakkında detaylı bilgi için : 

Eveet! Bir blog yazısının daha sonuna geldik. Sizin bana önermek istediğiniz kitaplar ya da önerilerim, yazım hakkında düşüncelerinizi yorum kısmına yazabilir veya instagram hesabımdan bana ulaşarak dile getirebilirsiniz :) Yeni yazımda görüşmek dileğiyle. 

İnstagram : @daisyanbook

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.