Eylül Sancaktar Röportaj

Temmuz 07, 2015
Her daim klasik olan soru ile başlayalım. Eylül Sancaklar kimdir, günlük hayatında neler yapar?

- 33 yaşında, evli, bir çocuk annesi, yazan kendi halinde bir kadın. Çalışma tempomdan fırsat bulduğum zamanlarda bol bol okurum. Sinema, müzik, dans en sevdiklerim arasındadır. Hafta sonları gezmeyi, doğayla iç içe olmayı severim.Belkide kendimi en huzurlu hissettiğim yerlerin başında mavi ve yeşilin iç içe olduğu mekanlar gelir.

Peki ne zamandan beri yazıyorsun, nasıl karar verdin yazmaya?

- Şubat 2014'de yazmaya başladım. Zihnimde birtakım sahneler dönüp duruyordu ve bunları yazıya dökmek istedim.Yapabileceğimden emin değildim ama en azından deneyebilirim diye düşündüm.Sonrasında yazmaktan büyük bir keyif aldığımı fark ettim. Yazdıkça deşarj olduğumu, yazmanın bana iyi geldiğini keşfettim. Ondan sonra da zaten durdurabilene aşk olsun. Şimdi yazmadığım zamanlarda kendimi sıkıntılı ve rahatsız hissediyorum.

 Kurgularını ve karakterler özelliklerini neye göre seçiyorsun?

-Seçmeme fırsat olmadan, tıpkı vahiy iner gibi kafama üşüşüyorlar. Olaylar, sahneler zihnime doluşuyor. Fakat yan karakterleri belirlerken ciddi anlamda oturup düşünüyorum. Mantıksal bir temele oturtmaya çalışıyorum. Fakat şöyle de bir şey var ki (Eros'un Okları'nda çokça yaşadığım bir şey), bazen bölümleri yazdıkça kendiliğinde bazı karakterler beliriyor. Mesela Eros'un Okları'nda Metin, Soner karakterleri en başta belirlediğim karakterler değillerdi. Sonradan gidişata uygun olarak kendiliğinden ortaya çıktılar. Kısaca bazen siz tasarlamasanız da, hikaye kendi yolunu çiziyor. :)

Sence yazdıklarının bu kadar sevilmesinin sebebi ne?

-Okurların bana verdiği dönütleri temel alacak olursam, ilk olarak akıcı bir dil kullanıyor olmam. Bunu dışında karakterlerin duygu durumlarının okura çok iyi yansıması, okurun hikayenin içine girip, tüm olayları karakterlerle beraber yaşaması, hissetmesi, kendilerini karakterlerin yerine kolaylıkla koyabilmeleri. Aşkın tüm şiddeti ve yoğunluğuyla okur tarafından hissedilebilmesi.


Birazda Eros'un Okları'ndan bahsedelim. Nasıl ortaya çıktı biraz bahsedebilir misin?
Yazarken en çok neyden ilham aldın?

-Aşkın Dayanılmaz Çekiciliği'nin bitmesine yakın Eros'un Okları'nın kurgusu kafamda dolaşıyordu. Aşkın Dayanılmaz Çekiciliği sonlandıktan sonra oturup ciddi anlamda Eros'un Okları için çalışma yaptım. Özellikle yan karakterlerin fiziksel ve karakteristik özelliklerine karar vermek zamanımı aldı. İlk bölümü yazdıktan sonra belki 15-20 defa okuyup düzenlemeler yaptım, temel noktaları iyice oturtmaya çalıştım. Sonrası da çorap söküğü gibi geldi zaten. Eros'un Okları'nı yazarken beni yazmaya odaklayan en önemli unsur müzikti. Sevdiğim şarkıların büyük bir katkısı olduğunu söyleyebilirim.:)

Aşkın Dayanılmaz Çekiciliği de demişken gruptan Aysel Subaşı'nın bir sorusu var. Aşkın Dayanılmaz Çekiciliği kitap olacak mı?

-Evet onunda kitap olması planlar dahilinde ama zamanı tam olarak belli değil.

Bir de Dilek Töngel'in Eros'un Okları 2 ile ilgili bir sorusu var. Eros'un Okları 2 Wattpad'de yayınlanacak mı yoksa raflarda  mı okuyacağız?

-Eros'un Okları'nın ikinci kitabına da Wattpad de başlamayı düşünüyorum şuan için.

İkinci kitabı yazmaya başladın mı, yoksa biraz dinlenip öyle mi yazmayı düşünüyorsun?

-Henüz başlamadım ve bir müddet başlamadı düşünmüyorum.Şuan kendimi tamamen okumaya vermiş durumdayım. Okuma, araştırma, öğrenme ve kafayı boşaltma çabalarındayım. Sonrasında umarım güzel bir şeyler ortaya koyabilirim.

Okumak demişken hangi tarz kitaplar okuyorsun ? Hangi yazarları okumayı tercih ediyorsun? Kitap alırken dikkat ettiğin noktalar neler?

-Aslında en sevdiklerim macera, gerilim, korku, distopya ve felsefe kitapları. Bunun yanı sıra tiyatro metinleri okumayı seviyorum. Stephen King, Christopher Grange, Dan Brown, George Orwell, Shakespare, Moliere, Brecht, Engels, Ayşe Kulin, Sabahattin Ali ve daha niceleri. O kadar çok var ki, saymakla bitmez. Kitap alırken özellikle bu saydığım kategorilerde olmasına dikkat ediyorum.

Uzun olan son sorum bundan sonra ENLER bölümüne geçiyoruz. Kitap okumak ve yazmak senin için ne ifade ediyor?

-Kitap okumak bambaşka hayatların içinde kaybolmak, empati kurmak, insanın zihninde yepyeni kapıların açılması demek benim için. Özellikle var olan düşünce sistemime yepyeni fikirlerin eklenmesi, olaylara farklı gözlüklerle bakabilmeyi öğrenmek bana inanılmaz keyif veren bir süreç.Yazmak ise okumaktan çok daha zorlu bir süreç belki de. Kelimelerle, cümelelerle okurun ruhuna dokunabilmek bambaşka bir çaba gerektiriyor. Yazmak benim için aynı zamanda bir nevi deşarj olma şekli. O yüzden çoğunlukla bilgisayarın önünde kendimi kaybediyorum ve kendi benliğimden sıyrılıp çılgınca bir yazma sürecine giriyorum. Yazarken büyük bir keyif aldığım için, bu memnuniyetim okurlarıma da geçiyor belki.





ENLER

En son okuduğun kitap?
-En son Peyami Safa Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nu okudum. Şuanda Ahmet Altan, Ölmek Kolaydır Sevmekten kitabını okuyorum.
En son izlediğin film?
-Biraz eskidir ama Grease.
En sevdiğin şarkıcı ve şarkı?
-Aslında o kadar çok ki. Ama şöyle söyleyeyim beni derinden etkileyen Pink Floyd  - Comfortably Numb'dır. Ama tabi daha sayabileceğim niceleri var.
En sevdiğin kitap ve film?
-Onlar da çok ama ikisine de birer tane söyleyeyim. Anthony  Burgess - Otomotik Portakal ve film olarak da V For Vendetta

Son olarak röportajı kabul ettiğin için teşekkür ederim. Umarım keyif almışsındır.
-Rica ederim, asıl ben teşekkür ederim. Çok keyif aldım :)

Facebooktaki Kitap Sayfaları adlı sayfamızda Eros'un Okları kitabının imzalı çekilişine katılabilirsiniz :) Son Katılım : 11.07.2015
Link: https://www.facebook.com/kitapsayfalari1/photos/a.295777007290542.1073741861.160056270862617/381504302051145/?type=1&theater







Yazarın İletişim Adresleri :

Facebook : https://www.facebook.com/pages/Eylül-Sancaktar/1430524887272200?fref=ts
Wattpad : http://www.wattpad.com/user/beasloove
İnstagram : https://instagram.com/beaslooove/
Eros'un Okları Facebook Grubu : https://www.facebook.com/groups/erosunoklari/
Eros'un Okları İnstagram : https://instagram.com/eo_group/

Eros'un Okları Kitabını Satın Alabileceğiniz Siteler :
D&R ( %24 indirimli )  : http://www.dr.com.tr/Kitap/Erosun-Oklari/Eylul-Sancaktar/Edebiyat/Roman/Romantik/urunno=0000000648700?gclid=CjwKEAjw8e2sBRCYte6U3suRjFESJAB4gn_g2m4OjnwxIrjCRjxrHwhB3BqqsDjwWbjs_BnZQL3OfhoCNPTw_wcB
Okuoku ( %32 indirimli )  : http://www.okuoku.com/kitap/eros-un-oklari-eylul-sancaktar-276844.html
Kitap Sihirbazı (%26 indirimli) : http://www.kitapsihirbazi.com/kitap/eros-un-oklari-p596162.html

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.