GKBT 17. Tur | Eylül Çıkmazı - Aslı Karabulut | Kitap Yorumu

                Yazar : Aslı Karabulut
   Basım Yılı : 2016
   Sayfa Sayısı : 512
             Yayınevi : Ephesus Yayınları

Herkese merhabalar!  Etrafı bir sonbahar havası aldı. Tabi bu sonbahar havası Gevezeler'e uğramadan gider mi? Hayır tabiki :)
Sevgili Aslı Karabulut 'un kaleminden Eylül Çıkmazı ile sonbahar moduna ayak uyduruyoruz . Kitabımızın konusundan bahsetmek gerekirse,



Nefes nefese bir ilk bakış...
Tehlikeli bir yakınlaşma...
Kalplere düşen tutkulu bir aşk...

Sakin hayatı bir gecede beklenmedik bir hızla değişen Eylül için aşk, mavi gözlerinde tehlikeler barındıran ve aynı zamanda ona tutkuyu vadeden adamdan ibaretti.

Ölümü her an ensesinde hisseden Poyraz, siyah parıltıların dans ettiği kuytu yeşilliklerle buluştuğunda, artık her şey için çok geçti. Direnmeye çalışsa da benliğine usulca sızan aşk, tüm savunmasını paramparça etti.



Zaman ilerledikçe gün yüzüne çıkan tehlikeler, bir nefes kadar yakınlarında dolaşırken, iki âşık zorlu bir sınava tutulacaktı...

Poyraz, en büyük korkusuyla yüzleştiğinde,
Verdiği sözleri yerine getirebilecek ve eylül'ü hayatta tutmayı başarabilecek miydi?
(Tanıtım Bülteninden)




Eylül Çıkmazı bütünüyle sevdiğim bir kitaptı . İlk başlarda Poyraz'dan çok Menderes dikkatimi çekmiş olsa da daha sonra olaylar ilerledikçe Menderes gözden kayboldu .(Umarım kitabı olur.)Gizemli haliyle kendini epey merak ettirdi. Adamda şeytan tüyü vardı diyebiliriz. 
***


Gelelim esas karakterlerimize. Eylül naif, kendi halinde, gününü pastanesinde geçiren sıradan bir kız iken bazı olaylar sonucu yolu Poyraz ile kesişir ve bu hayatında bazı değişiklere sebep olur . 
Esas oğlanımız ise geçmişteki yaraları sebebiyle kendi halinde işinde gücünde bir beyefendimiz. Kadınlara kalbini kapamış tabiki esas kızla tanışana kadar :)
Bir de benim okurken epey zevk aldığım yan karakterler var. Jülide ve Harun *kalpçikler* Ah benim yan karakter sevgim...
İkilinin didişmelerini yüzümde tebessüm ile okudum. Yazar daha fazla yer verseydi bu çılgın ikiliye kesinlikle sesimi çıkarmaz okurdum. :) 


***
Bazı bölümlerde Poyaz'a o kadar kızdım ki kendi kendime söylenmeye başladığım için arkadaşım kime atar yapıyorsun dediğinde olayı anlattım onunla birlikte Poyraz'a saydırdık :D Bizden feci veto yedi yani bir de arkadaşıma spoiler verip kendimi rahatlatmadım  saçmalamayın  (spoiler bombardımanına tuttu.)
Bir de kitapta belki de aklıma yatmayan kısım Eylül'ün  olayları çabuk kabullenmesiydi. Bunun dışında son sahnelere doğru biraz olaylar hızlandığından yazar çok detaya inmeden olayları geliştirmişti bana kalsa derinlemesine insin gıkımı çıkarmaz okurdum *-* 
 ***
Kitapta belki de en sevdiğim nokta bu alıntıda 
"Yeryüzünde bir sürü şeyin çok güçlü olduğunu iddia edebilirsin. Ama sana şu kadarını söyleyeyim. Bir kadın... Tek bir kadın, sahip olduğun birtakım güçlü şeylerin önüne geçip, senin o koruduğunu sandığın hayatını yerle bir eder. Ve sonra adını bile hatırlamazsın."
Yaşasın kadın gücü *feministtarafıkabaranbloggeremojisi*
Vee  yorumun sonuna doğru gelirken sıra benim bayıldığım noktaya geldi. Kapak , tasarım ve cilt *-*
Kapağındaki kız kesinlikle Eylül hep onu hayal ederek okudum bütün kitabı. Bölüm başlarındaki yapraklar diyorum. İç - dış uyumu müthiş olmuş. Bir de cildin üzerindeki yazı ve desenler ba-yıl-dım!! Harika bir bütün olmuş.
Eylül ve Poyraz'ın aşkını, yazarın anlatımını sevdim. Bu tatlı kitaba oyum ;
4/5*

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.