Işıl'ca - Duygu | Kitap Yorumu

Haziran 11, 2016
Yazar : Işıl'ca
Sayfa Sayısı : 662
Yayınevi : İndigo Kitap
Basım Yılı : 2015


Anne sıcaklığı , baba emniyeti olmayan bur dünyada ayakta kalmaya çalışan kırılganlık abidesi Duygu… Üç yoldaşı vardı onu taşıyan. "Develerim" diyordu onlara. O develer ki İstanbul'un en arızalı tipleriydi. Her ne kadar bela makinesi olsalar da Duygu için tek gerçek vardı : "Bekir candı, Ali kandı, Sedat aşkı" Ve hayat onlar için bir duadan ibaretti. İyiyim… iyiyiz… biz hep iyi oluruz. Güçlü olmayı en zorlu yollarda öğrenmiş dev bir çınardı Sedat. Hayatta yorulmuş, aşktan çoktan vazgeçmişti. Yüreğini ördüğü çelik duvarlar arasına saklamış acımasız bir adamdı o. Acılarla atılmış düğümlerin arasında filiz verebilir miydi aşk? Meleği şeytana döndürüp, şeytanın ruhunu ele geçirebilir miydi aşk?
(Tanıtım Bülteninden)


Herkese merhaba! Duygu, daha önce Müptela Yayınları etiketiyle yayınlanmıştı şuan İndigo Kitap etiketiyle raflarda yer alıyor. Ben kitabın İndigo baskısını okudum. Sanırım okumayan bir ben kalmıştım :(

***

Duygu iki günde bitirdiğim bir kitaptı. Şahsen kalın olduğu için kenarda bekletiyordum. Buse ablanın önerisi üzerine başladım. İlk seferde yarısına geldim ki uykum gelmese daha fazla okuyacağımı düşünüyordum. 
Yazarın dili epey akıcıydı. Bazı noktalarda gizlediği ve
yerleştirdiği
ipuçlarıyla ben birçok olayı tahmin ettim. 
Kitap romantikliğinin dışında komik ve bir o kadar da karakterlerin geçmişlerini merak edip bu hale nasıl geldiğini sorgulayacağınız türdendi. Karakterler ise Allah'ım Sedat, Ali'm ve Bekir.. Ne diyebilirim ki harikalar. Sanırım kitabı okuyanların %80'ı bu üç deve yüzünden evde kalabilir :D Gelelim asıl kahramanımız olan Duygu'ya, Duygu geçmişinde başından çok kötü olaylar geçmesine rağmen gülümseyen ve kitabın çoğunda yüzünüzde tebessüm olmasına vesile olan bir karakter. Başlarda biraz kızacaksınız ama daha sonra çok seveceğinizden eminim. Okumadan önce kitabın abartıldığını düşünüyordum ama okuduğumda gerçekten üç devenin hiç abartılmadığını gördüm. Özellikle Sedat sanırım güzel seven erkekler listemde kendine yer edindi bile.. :) Kitapta keşke dediğim bir nokta vardı ki keşke karakterlerin geçmişleri biraz daha anlatılsaydı dedim fakat Ali'm ve Bekir kitabını henüz okumadığım için bu düşüncem belki yanlıştır fakat onlar olmasa bile Duygu'nun Sedat'la tanışma kısımı keşke daha ayrıntılı okuyabilseydik dedim. Sanırım bu benim hiç tatmin olmayan ayrıntıcı okur özelliğimden ötürü :( Ama kitabın bu hali bile güzeldi. Kitabın hala etkisinde olduğumu da belirtmeden geçemeyeceğim.
Yazarın diğer kitaplarını kesinlikle okuyacağım.
Bir de bir not bırakayım iç eleştiriye geçmeden : Duygu ve develeri hayal ürünüdür onlar gibi insanlar sadece kitaplarda bulunur acı ama gerçek. (Sadece kendimi inandırmaya çalışıyorum :D ) Bu tip kitaplar sizi bunalıma sokup gerçek hayattan uzaklaşmanıza sebep olabilir. Gonca uyarmadı demezsiniz :D

***

Kitabın son yüz sayfasında biraz sıkıldım fakat buna rağmen ara vermeden okudum. Bunun dışında kitapta yazım hataları ve baskı hataları epey çoktu ve bu beni aşırı rahatsız etti. Bir sayfa üç kez basılmıştı :( Umarım diğer baskıda düzeltilir diyorum. 

Son olarak puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.