GKBT 5. Tur | Kathryn Kramer - Kılıç ve Çiçek | Kitap Yorumu


YAZAR : KATHRYN KRAMER
KİTABIN ÖZGÜN ADI : FLAME FROM THE SEA 
SAYFA SAYISI : 512
YAYINEVİ : NOVELLA YAYINLARI
BASIM YILI : MART, 2016


TANITIM 
Biri Viking, biri İrlandalı, Biri buz, biri ateş, Biri kılıç, biri çiçek.
Bir araya gelmeleri imkânsız olan iki gencin, Wolfram ve Deidre'nin yazgısı bir Viking baskınıyla değişir. Yolları kuzeye doğru uzanırken aralarındaki çekime daha fazla karşı koyamazlar. Ancak yeni buldukları aşkları, ihanetin ve kötülüğün kıvılcımlarını da ateşler, şiddetli aile kavgaları kanla intikam ister, köpüren kıskançlıklar öfkeyle patlar, kötü kaderin fırtınaları onları yıkmak için kopar. Ve yalnızca şiddetle alevlenmiş tutkuları, aşklarının kaderini değiştirebilir.



Selam! 
Tarihi aşk tarzında bir roman yorumuyla karşınızdayım. Normalde bu tarz kitapları pek okumayı tercih etmiyorum ama sevgili Son Sayfası "Hayat" blogunun ve turumuzun en gevezesi Nurhayat sağolsun "Çok beğeneceksin, gel işte oku, bak eminim bayılacaksın!" sözleriyle bizzat aklımı çeldi. Bende ön yargılarımı yıkmak adına okumayı kabul ettim.
***
Kitapta bir Viking ve bir İrlandalı'nın aşkı anlatılıyor basitçe söylemek gerekirse...
Yazar kitabı üç part şeklinde ayırmış ki bana göre tek bir bölüm altında toplanabilecek gibi bir kitaptı. Belki ikinci bölüm olabilirdi ama üçüncü  bölüm gereksiz uzatılmıştı.İlk bölümünü elimden hiç bırakmadan okudum. Olaylar gerçekten iyi şekilde bağlanılmıştı ilk bölümde. 
Birde çeviriden kaynaklanan anlatımı bozan kısımlar vardı bu beni çok fazla rahatsız etmedi ama size uyarımı yapayım. Bunun dışında yazar kitapta olan bazı olayları aşırı derecede uzatmıştı. Böyle olmasına rağmen sevdiğim bir kitap oldu. Birde aklımda Zerlina ve Sigur'un hikayesi aklımda kaldı. Ben genellikle yan karakterin hikayesine garip bir şekilde saplanıp kalıyorum. Gereksiz uzatmaların yerine bu ikilinin aşkı yer alsaydı bence kitap daha güzel hale gelebilirdi. Gelelim baş karakterimiz olan  Deidre'ye..
Deidre karakteri güçlü bir kadın karakter. Şu sıralar okuduğum kitapların çoğunda böyle güçlü kadın karakterler görmek beni mutlu ediyor. Erkek karakterimiz olan Wolfram' açıkçası başlarda sevip sonra tarafsız kalıp hiçbir şey hissetmediğim karakterler arasına koydum. Bu karakterler dışında bazı karakterler vardı ki kendi ellerimle öldürsem yeri vardır diyeceğim türdendi. 
Son olarak yorumu toparlamam gerekirse kitaptaki çeviri hataları ve gereksiz uzatmalar olmasaydı tam puan vereceğim güzel bir kitaptı.

Kitaba oyum : 3/5 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.