Kafes Josh Malerman | Kitap Yorumu



   Yazar : Josh Malerman
   Kitabın Orjinal Adı : Bird Box
   Yayınevi : İthaki Yayınları
   Sayfa Sayısı : 330
   Basım Yılı : 2015
   Çeviri : Aslı Dağlı


 Sakın gözlerini açma!

Herkese merhabalar!
Bir haftadır elimde dolanıp duran Kafes kitabını nihayet bitirdim. Kitabın kötü olmasından bu kadar uzun sürmedi tabi ki tamamen benimle alakalı. Yoksa kitap oldukça güzel ve harika bir kitaptı! Kitabı okurken reading slumpa girdim ve inanın kitabın 330 sayfası sanki 3330 sayfa oldu. Kitabı yorumlamam gerekirse,ilk önce kitabın tanıtım yazısını sizlerle paylaşmak istiyorum.

"Görülmemesi gereken korkunç bir şey... Ona atılan bir bakış kişiyi ölümcül bir deliliğe sürüklüyor. Ne olduğunu ve nereden geldiğini kimse bilmiyor.
Malorie ve iki çocuğu, olayların başlangıcından beş yıl sonra hayatta kalmayı başarmış bir avuç insanın arasındaydı.Nehrin kenarındaki terk edilmiş bir evde çocuklarıyla yaşayan Malorie, ailesinin güvende olabileceği bir yere gitmenin hayalini kuruyordu.Fakat onları bekleyen yolculuk tehlikelerle doluydu. Tek bir yanlış hamle ölümlerine yol açabilirdi. Ve onları takip eden bir şey vardı. Bu bilinmeyene doğru gözbağının karanlığında yaptığı yolculukta Malorie sık sık geçmişi hatırlıyordu. Bilinmez tehlikenin karşısında bir araya getirerek hayatta kalmaya çalışan, kendisini de aralarına kabul ederek onu da kuratar ev arkadaşları teker teker aklına geliyordu ; Bir zamanla yabancı olan bir grup insanın birer birer kapısını çaldığı evde kurdukları ortak hayat..Ancak sağ kalan ve kapılarını çalan insanlar arttıkça ortaya yüzleşmeleri gereken bir soru çıkmıştı : Herkesin aniden delirdiği dünyada kime güvenilebilirdi?"



Kitabın yorumuna artık gelmem gerekirse, kurgusu gerçekten harika ve çok merak ettiriyor.  Malorie çok güçlü bir karakter. Kitap boyunca kendime "Acaba ben böyle bir şeyle karşı karşıya kalsaydım ne yapardım?"diye sordum. Sanırım ben Malorie kadar güçlü olamaz ve kafayı yerdim. Çünkü bir müddet sonra göz bandıyla karanlıkta yaşamak insanı delirme raddesine getirir.Aslında bir nevi reading slumpa böyle bir kitapla yakalandığım için mutlu oldum çünkü başka türlü bir kitap olsaydı mesela romantik bir kitap olsaydı sanırım kitabı yarıda bırakabilirdim.Kitabın kurgusu başta da söylediğim gibi oldukça harika ve sonunda ne olacak deyip bir solukta bitirmek istediğiniz türden. Kitapta benim en çok etkilendiğim kısım ise kuşlarla ilgili olan kısımlardı. Okuduğunuzda sizinde bana hak vereceğinizi düşünüyorum. Birde bitirdiğimden bu yana kitapta yazan bir cümle beynimde tekrar ediyor."İnsanoğlu aslında korktuğu yaratığın ta kendisidir." bu sözü sanırım kolay kolay unutmayacağım. Bu kitap için başka bir düşüncem ise keşke film olarak izleyebilsek oldu. Öyle bir düşünce var mı kitap hakkında bilmiyorum ama harika bir film olurdu herhalde. 
Son olarak kitaba oyum :
❤❤❤❤

1 yorum:

  1. Mimlendin: http://kitapsahilim.blogspot.com.tr/2015/09/garip-sorular-etkinligi.html
    Umarım katılırsın ^_^

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.