Müjde Aklanoğlu Röportaj

Bana Sevmeyi Anlat, Bir Şans Daha, Kör Talih , Yemin Bozdum Yolunda ve Baksana Talihe kitaplarının yazarı Müjde Aklanoğlu ile geçtiğimiz günlerde bir röportaj gerçekleştirdim. Umarım keyif alarak okursunuz. 

Öncelikle bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Müjde Aklanoğlu kimdir, günlük hayatında neler yapar?

-1986 Çorumlu olup 4 kuşaktır İstanbul'da yaşayan, Eyüp doğumlu, evli iki çocuk annesi , İTÜ Moda Tasarım Mezunu Uluslararası bir firmada çalışan sıradan bir yurdumun insanıyım.



Yazmaya ne zaman başladınız? Yazarken genelde nelere dikkat edersiniz ?



- 3 yıl olacak neredeyse. Herkes bilir benim yazma aşamalarım kısıtlıdır.. Ben yazarken ne hissettiysem, okuyan kişide aynı şeyleri hissetsin istiyorum. Yazım hatalarına çok dikkat edemiyorum vakit darlığından, ama duygu yoğunluğuna her anlamda dikkat ediyorum betimlemeler olsun gerek anlatım tarzı..



Ne zamandan beri 'Ben artık bir yazarım' diyebildiniz ? Ya da kendinizi yazar olarak tanımlar mısınız?



- Hiçbir zaman. Ben asla bir yazarım demedim, sadece bu yolda emin adımlarla ilerliyorum diyebilirim. İnşallah o günleri rabbim bana gösterir. 




Peki yazdıklarınızın bu kadar tutacağını ve Dünya çapında yayılacağını hiç düşünmüş müydünüz? 



-Herkesin hayal ettiği kadar bende hayaller kurardım ama yurt dışına çıkacağını hiç hayal etmemiştim. Nasip biraz da inanç.




Sizin için bir kitabın olmazsa olmazı dediğiniz ve kitap alırken dikkat ettiğiniz şeyler neler?



-Benim için olmazsa olmazı bana katacağı şey. Keyif alırken az da olsa bilgilenmek isterim.  Bir de fiyatlarına çok dikkat ederim. Benim kitaplarım biraz pahalı, bu konuda söz hakkım yok maalesef ama ben kitap alırken en çok dikkat ettiğim şey fiyatıdır.




En çok hangi yazar veya yazarları okuyorsunuz ve kütüphaneniniz vazgeçilmez kitapları hangileri?



-En çok okudum yazarlar, Reşat Nuri Gültekin ve Julia Gardwood'un historikal romanları olmazsa olmazlarımdan.




Yazarken tıkandığınız oluyor mu? Olduğu anlarda neler yapıyorsunuz?



-Olmaz mı? Genelde şarkı dinliyorum. Başka kitaplar okuyup kendimi rahat bırakıyorum. Ansiklopedi ve kişisel gelişim okuyorum. Bir bakmışım tekrar eski yazma azmim ve aşkım geri gelmiş.




Peki benim en çok merak ettiğim şeylerden olan kurgu kısmı, kurgularınızı nasıl yapıyorsunuz?



-Sadece ben ne hissederim, böyle bir şey yaşasam nasıl olurdu, neler bana artı ve eksi getirirdi diye düşünüp, buna yoğunlaşıyorum. Yani ben kurguyu dışında kalmayı sevmiyorum. Hep içlerinde onlarla yaşıyorum.





Kitaplarınızı okumayanlar için nasıl anlatırsınız?


-Zaman geçirirken eğlenip azıcıkta öğrenmek isteyen herkese tavsiye ederim.




Peki her kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?



-Yaşam.. Sadece yaşamak..




Son olarak okurlarınıza neler söylemek istersiniz?


-Ben yazıyorsam ve onlar okuyorsa biz tamamız. 
Seviliyorlar.


Müjde Aklanoğlu iletişim adresleri : 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.