Ayla Koca Röportaj

Ayla Koca ile ufak bir röportaj gerçekleştirdim. Kendisine kabul ettiği için çok teşekkür ederim keyifli okumalar :)

Öncelikle bize kendinizden bahseder misiniz, Ayla Koca nasıl biridir, günlük hayatında neler yapar?

-Ayla Koca 20 yıllık hemşire 16 yaşında erkek ve 10 yaşında kız çocuğu sahibi 17 yıllık evli normal bir Türk kadını


İlk olarak ne zaman yazmaya başladınız , daha doğrusu ne zamandan beri yazıyorsunuz ve yazarken genelde nelere dikkat ediyorsunuz?


-Kalem tutmaya başladığımdan beri yazıyorum. Yazarken nelere dikkat ediyoruma gelirsek sadece okuyucuyu iççinde almasını umut ederek yazıyorum. Bende iyi bir okuyucu olarak romanın akışı oldukça önemli.


Ne zamandan beri ben artık bir ‘yazarım’ diyebildiniz ? Ya da kendinizi yazar olarak tanımlıyor musunuz ?


-Kalem tutmaya başladığımdan beri yazıyorum ama ortaokulda ciddi ciddi yazmaya başladım. Lise yıllarımda bizim dönemimizde Wattpad olmadığı için defter tutuyordum, defterim var. Yazdıklarım elden ele dolaşırdı. Takipçim bayağı vardı yani.. Daha sonra uzun yıllar yazmayı bıraktım. 2 sene önce bir rüya ile başladığım romanım yazdıktan sonra hemen basıldı. Yazar olarak henüz yeniyim ama anlatacak çok hikayem var.


Sizce bir kitabın olmazsa olmazı nedir, kitap seçerken siz nelere dikkat ediyorsunuz ?


-Eskiden kapak ve arka kapak yazısına bakıp alıyordum. Ama son zamanda çıkan romanlarda ikisi de aldatıcı maalesef.. Ön ve arka kapak sadece dikkat çekmek için yapılan çoğu zaman içerikle alakasız oluyor. Yorumlarla da almıyorum çünkü son zamanlar da sayfalar da bazı yazarların kitaplarını o kadar çok övüyor ki aldıktan sonra nedenini anlayamıyorum. Bu yüzden iç güdülerime güvenerek alıyorum, bazılarını ise güncel yazarları takip etmek için alıyorum.


En çok hangi yazarları okuyorsunuz ve kütüphanenizin olmazsa olmazı kitabı hangisi?


-Türkiye’de basıldığı an kitaplığımda yerini alan yazarlar Lisa Gardner, Tami Hoag ve Nora Roberts.


Yazarken tıkandığınız oluyor mu ? Olduğunda neler yapıyorsunuz ?


-Günlerce yazmadığım oluyor. Bazen de saatlerce bırakmadan sayfalarca yazdığım, kitap yazmaya başladığımda sonu ve tüm ayrıntılar kafamda canlı durur sadece kağıda dökmem kalır geriye.


Kurgu yaparken nelere dikkat ediyorsunuz peki ?


-Ben okurken hissediyorsam tamamdır.
                                                                                                                                                           
İlk kitabınız olan Kayıp Ruh Yitik Beden’i okumayanlar için nasıl özetlersiniz ?


-Kitabım ikinci şansı hak eden insanların romanı. Aşk ve macerayla harmanlanmış. Bence okuma şansını hak ediyor.


Piyasaya yeni çıkmış kitapları takip ediyor musunuz?


Normalde zaten çok hızlı okuyorum, piyasaya çıkan çoğu romanı okumaya çalışıyorum. Rakiplerimi tanımak maksadıyla son iki senedir çıkan tüm Türk romanlarını da okudum. Ama popüler roman mı yoksa klasikler mi derseniz kesinlikle klasikler derim.


Kitap okumak size ne ifade ediyor?


Ben her kitabın kapağını açtığımda o dünyaya giriveriyorum. Orada anlatılan herkes gözü de beden buluyor öyle okuyorum. Bittikten sonra uzun zaman acaba ne yaptılar diye düşündüğüm kahramanlar bile var.


Peki, yeni kitabınızı ne zaman okuyacağız ?


Yeni romanım bitti, sadece ufak tefek detayları düzenliyorum. Büyük ihtimal Mayıs veya Haziran’da piyasaya çıkaracağız inşallah.


Son olarak neler söylemek istersiniz ?
Okumaktan güzeli yok..
Sevgiler ;)

Ayla Koca İletişim Adresleri :

Kayıp Ruh Yitik Beden Kitabı Sipariş Adresleri :

Kitap hakkında daha fazla bilgi almak için blogumda yayınlamış olduğum yorumu okuyabilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.