Aylardan Aşk - Meral KIR | Kitap Yorumu

Ekim 05, 2014
“Ben bir eylül günü düşlerimi kaybettim. Şimdi de şairin dediği gibi, yüklemi olmayan bir aşkın gizli öznesi oldum. Peki, neydi aşk neydi? Düşlerimi, geçmişimi, kısaca beni, geleceğin karanlık suretine gömmüşken, onlardan vazgeçip yüzümü döndüğüm mü aşktı ? Aşk isyan mıydı, yoksa Nazım Hikmet’in dizelerinde betimlediği gibi “ Gelsene dedi bana, kalsana dedi bana, gülsene dedi bana, ölsene dedi bana. Geldim. Kaldım. Güldüm. Öldüm.” Diyen içtenliğin adı mıydı aşk ? Yoksa mağrur bir hoşça kal mıydı aşk ; Ya gerçekten gurur şeytanın silahı, mağrur insanın da oyuncağıysa, o zaman aşktan vazgeçmek aşka haksızlık olmaz mıydı ? Aşk da, ben de bir şansı hak etmiyor muyduk ? Savaştan vazgeçmek her ikimize de ihanet sayılmaz mıydı?”


Tanem kaza sonucu komada kalır ve uyandığında doktoru olan Yağız’ı görür. Yağız Tanem için sıradan bir doktor değildir. Tanem’de Yağız için sıradan bir hasta değildir. İkili arasındaki çekim çok kuvvetlidir. 
Okurken zaman zaman Tanem’e kızsam da kitapta en çok kızdığım kişi Doruk oldu. Kitap bir aşk romanı olsa da okurken biraz dedektif olmanız gerekiyor. Hem merak ediyor hem de duygulanıyorsunuz. Tanem’in zehirlenmesinden sonraki kısımlarda bunu yapanın kim olduğunu bulmaya çalışırken  kendimi polisiye romanı okuyorum sandım ve bu kurgudan dolayı Meral Kır’a tebrik ediyorum. İpuçlarını çok usta bir şekilde yerleştirmişti. Hele cevaplarını öğrendiğinizde bir şok etkisi yaratmıyor değil. Yağız’ın Tanem’i ve Asya’yı Kız Kulesi’ne götürüp hikayeyi anlattığı kısımdaki değişimi çok hoştu. Bunun dışında Yağız’ın kendinden emin olmayan davranışlarına biraz sinir olsam da ona hak verdim. Kalbinin kapılarını Tanem'e açmak onun için büyük bir sınav demekti yeni bir değişim süreci demekti. İkilinin atışmalarını okurken yüzüme yerleşen tebessüm Asya’nın çılgınlıklarını okurken yaşadığım şaşkınlık ve daha bir sürü duygu seli. Kitabın tasarımında aylar için hazırlanan renkli sayfalarda yer alan ufak notlar ve kitap ayracı çok ilgi çekici ve güzel. Tanem’in komada olduğu kısımlarda biraz sıkılsam da harika bir kitaptı. Okuduğunuza kesinlikle değecek ve pişman olmayacaksınız. Aysa ve Doruk’un yer aldığı ikinci kitap olan “Aşkı Seçtim” i merakla bekliyorum.



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.